Tom 27 Nr 1 (2010): STUDIA SEMIOTYCZNE
STUDIA SEMIOTYCZNE

Jerzy Pelc, Od wydawcy: "W czterdziestolecie Polskiego Towarzystwa Semiotycznego", s. 5-26

Marian Przełęcki, O rozumieniu wypowiedzi niedosłownych, s. 27-35

Jerzy Pelc, O poczuciu nierozumienia, s. 37-43

Magdalena Zawisławska, Metafora w języku naukowym – na przykładzie nauk przyrodniczych, s. 45-55

Maria Spychalska, O nieostrości raz jeszcze, s. 57-69

Adam Pawłowski, Struktura ilościowa pól leksykalnych a procesy poznawcze człowieka, s. 71-80

Joanna Jurewicz, Powstawanie pojęć ogólnych i abstrakcyjnych w myśleniu archaicznym - na przykładzie rygwedyjskiego pojęcia ámhas, s. 81-92

Agnieszka Sulich, Odwzorowanie wiedzy w nazwach pierwiastków chemicznych, s. 93-133

Witold Kieraś, Schwyzertüütsch, bambara i języki bezkontekstowe, s. 135-149

Magdalena Derwojedowa, Konstrukcje nieciągłe w języku naturalnym, s. 151-166

Andrzej Zaporowski, Opis zagęszczony a kryzys przedstawienia - przypadek antropologiczny, s. 167-176

Grażyna Dydel-Wróblewska, Język do celów akademickich. Unikanie osobistego zaangażowania w tekstach naukowych, s.177-184

Katarzyna Budzyńska, Magdalena Kacprzak, Komunikacja poza słowami, s. 185-216

Kamila Dębowska, Model pragma-dialektyczny a rozumowanie abdukcyjne, s. 217-236

Anna Brożek, Semantyczno-kategorialna struktura pytań, s. 237-263

Marcin Śmiglecki, Czy logika jest teoretyczna czy praktyczna? wybór i przekład z jęz. łac. Justyna Głowala, s. 265-287

Justyna Głowala, Marcin Śmilecki i prawda jako przedmiot logiki. Komentarz do przekładu "Czy logika jest teoretyczna czy praktyczna?", s. 289-291

Anna Pietryga, Leibniza "lingua characteristica" i jej współczesne odpowiedniki, s. 293-305

Aleksandra Horecka, Pojęcie znaku ikonicznego w dziełach wybranych przedstawicieli szkoły lwowsko-warszawskiej: Kazimierza Twardowskiego, Tadeusza Witwickiego, Stanisława Ossowskiego, Mieczysława Wallisa i Leopolda Blausteina, s.307-352

Aleksandra Derra, Wpływ późnego Wittgensteina na metody badań nad językiem, s. 353-373

Pełny numer
PDF

Rozprawy

Marian Przełęcki
27-35
O rozumieniu wypowiedzi niedosłownych
PDF
Jerzy Pelc
37-43
O poczuciu nierozumienia
PDF
Magdalena Zawisławska
45-55
Metafora w języku naukowym – na przykładzie nauk przyrodniczych
PDF
Maria Spychalska
57-69
O nieostrości raz jeszcze
PDF
Adam Pawłowski
71-80
Struktura ilościowa pól leksykalnych a procesy poznawcze człowieka
PDF
Joanna Jurewicz
81-92
Powstawanie pojęć ogólnych i abstrakcyjnych w myśleniu archaicznym - na przykładzie rygwedyjskiego pojęcia ámhas
PDF
Agnieszka Sulich
93-133
Odwzorowanie wiedzy w nazwach pierwiastków chemicznych
PDF
Witold Kieraś
135-149
Schwyzertüütsch, bambara i języki bezkontekstowe
PDF
Magdalena Derwojedowa
151-166
Konstrukcje nieciągłe w języku naturalnym
PDF
Andrzej Zaporowski
167-176
Opis zagęszczony a kryzys przedstawienia - przypadek antropologiczny
PDF
Grażyna Dydel-Wróblewska
177-184
Język do celów akademickich. Unikanie osobistego zaangażowania w tekstach naukowych
PDF
Katarzyna Budzyńska, Magdalena Kacprzak
185-216
Komunikacja poza słowami
PDF
Kamila Dębowska
217-236
Model pragma-dialektyczny a rozumowanie abdukcyjne
PDF
Anna Brożek
237-263
Semantyczno-kategorialna struktura pytań
PDF
Justyna Głowala
289-291
Marcin Śmilecki i prawda jako przedmiot logiki. Komentarz do przekładu "Czy logika jest teoretyczna czy praktyczna?"
PDF
Anna Pietryga
293-305
Leibniza "lingua characteristica" i jej współczesne odpowiedniki
PDF
Aleksandra Horecka
307-352
Pojęcie znaku ikonicznego w dziełach wybranych przedstawicieli szkoły lwowsko-warszawskiej: Kazimierza Twardowskiego, Tadeusza Witwickiego, Stanisława Ossowskiego, Mieczysława Wallisa i Leopolda Blausteina
PDF
Aleksandra Derra
353-373
Wpływ późnego Wittgensteina na metody badań nad językiem
PDF

Przekłady

Marcin Śmiglecki##common.semicolonListSeparator##Justyna Głowala
265-287
Czy logika jest teoretyczna czy praktyczna? Wybór i przekład z jęz. łac. Justyna Głowala
PDF